Házirend

1. Házirend

Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy a legjobbat adjuk nektek. A kisház otthonos és jól felszerelt, szerintünk egy vendégháznak ilyennek kell lennie. Ezért arra kérünk, hogy vigyázzatok rá, hogyha legközelebb is jöttök, ugyanilyen szép állapotban legyen nektek és másoknak is.

Szállás

Az érkezés napján 14:00 órától tudjátok elfoglalni a szállást, a kijelentkezés napján pedig 10:00 óráig kell elhagynotok a kisházat.  Természetesen van lehetőség kicsit hosszabbítani ( vagy rövidíteni ) erről minden esetben kérjük, hogy előre egyeztessünk!

Az előzetesen egyeztetett érkezési időben a kisház kulcsait a házigazdától vehetitek át és távozáskor is ott leszünk, személyesen vesszük vissza a kulcsokat és a házat.

Jogszabályi előírás miatt érkezéskor minden érkező vendégnek át kell adnia a személyes dokumentumait ( személyi igazolvány vagy útlevél ) a szállásadónak adatfelvétel miatt. Kérjük szíves együttműködéseteket!

A kisházban csak az előre egyeztetett létszámú vendég tartózkodhat, ha látogatót szeretnétek fogadni napközben, ezt kérjük, jelezzétek nekünk. Mi, mint szállásadók, jogosultak vagyunk bejelentés nélkül ellenőrizni, hogy a kisházban valóban csak a bejelentett vendégek tartózkodnak.

Legyetek tekintettel másokra és egymásra és 23:00-8:00 között tartsátok be az éjszakai csendet. Ebben az időpontban tilos bulikat, rendezvényeket tartani!

Parkolás
A kapun belül az udvaron lehetőség van egy autó kényelmes parkolására. Ha több autóval érkeztek, kérjük az utcán a ház előtt parkoljatok.

Szobák és berendezési tárgyak használata
Kérjük, hogy a berendezési tárgyakat rendeltetésszerűen használjátok!

A benti berendezési és használati tárgyakat (ágy, ágynemű, matrac, TV, stb.) ne vigyétek ki a kertbe.

A kültéri bútorokhoz tartozó párnákat és egyéb eszközöket esős időben és éjszakára ne hagyjátok a kertben, kérjük azokat a sátor alatti kisládába rakjátok be.

Étkezés
A vendégház jól felszerelt konyhával rendelkezik. Az ételeket itt tudjátok elkészíteni és a fedett teraszon, az étkezőben tudjátok azt elfogyasztani.

Kérjük, hogy a kanapén és a szobákban ne étkezzetek!

A Dolce Gusto kavéfőzőgépet csak a kompatibilis kapszulával használjátok! Kapszula nem áll rendelkezésre a kisházban!

A mikrohullámú sütőbe ne tegyetek be fémet tartalmazó tárgyat!

Rend és tisztaság
Az kisházat tisztán kapjátok meg, így kérjük, ügyeljetek a rendre, tisztaságra!

Takarítást mi végezzük, hetente egy alkalommal, amikor tiszta törölközőt és ágyneműt is kaptok.

A konyhában a mosogatáshoz szükséges eszközök és más alapvető tisztítószerek a rendelkezésetekre állnak.

A kisházba gyúlékony vagy robbanásveszélyes anyagot, közlekedési eszközöket ( motor, kerékpár, roller ) tilos bevinni!

Wifi
Az kisházban lehetőségetek van korlátlan FreeWifi használatára.
Belépéshez használjátok a "Telekom-FsraV0" hálózatot.

WIFI JELSZÓ: 7c48u6kvu2s8

Fűtés, hűtés és meleg víz
A kisház fűthető,hűthető illetve 100 l/nap meleg víz áll rendelkezésre.

Ha használjátok a légkondicionáló berendezést ( klíma ) vagy hideg időben a fűtést, kérjük, azt csak zárt ablakok mellett tegyétek!

A környezetre való tekintettel kérjük, felelősségteljesen fogyasszatok, kerüljétek a felesleges energia fogyasztást!

Mosógép használata

A házban rendelkezésetekre áll egy kisméretű mosógép, kérjük rendeltetésszerűen használjátok!

Tűzrakás, bográcsozás
Tüzet rakni csak az udvaron kijelölt tűzrakó helyen lehet, a tűzvédelmi szabályok betartásával! A tűz mellett mindig legyen oltóanyag ( víz ) és egyéb gyúlékony anyagokat ne tegyetek a tűz közelébe! 

Mielőtt otthagyjátok a tűzrakó helyet, kérjük, győződjetek meg róla, hogy a tüzet valóban eloltottátok, a szemetet összeszedtétek és a használt eszközöket letisztítottátok!

Dohányzás, gyertya
A házban TILOS dohányozni, gyertyát vagy füstölőt használni! Ha dohányzol, kérlek azt a tűzrakóhely környékén tedd, vagy az udvaron kihelyezett hamutálak mellett.

A kapu és a ház zárása
Eltávozáskor és éjszakára kérjük zárjátok be a ház ablakait, és kulccsal a ház ajtaját, valamint a kaput is.

Kert
A kertet mi gondozzuk. Kérjük, vigyázzatok a növények és a kerti bútorok épségére! Ha van kedvetek, akkor a ládákban lévő virágokat meglocsolhatjátok!

Szemét elhelyezése
A háztartási szemetet a konyhában, a fedett teraszon és a fürdőszobában található szemetesben tudjátok gyűjteni. Ha ezek megteltek, kérlek a kinti kukába helyezzétek a zsákokat. Pót szemeteszsákot találtok a kisházban.

A szemetet szombati napokon viszik el!

Felelősség
A kisházban az emeletre egy meredek lépcsőn tudtok felmenni, a lépcsőt mindenki saját ferlelősségére használja!

 A kisház nem rendeltetésszerű használatából illetve a Házirend megszegéséből származó esetleges károkért anyagi felelősséggel tartoztok!

A károkózónak az ebből fakadó költségeket a helyszínen meg kell fizetnie a szállásadónak!

Ha esetleg a ház kulcsait elveszítitek, kérjük azonnal jelezzétek nekünk! Ebben az esetben a kulcsok árát és a zárak cseréjét is felszámítjuk!

Bármilyen meghibásodás történik a házban, kérjük haladéktalanul jelezzétek a megadott elérhetőségeken, melyek 24 órában elérhetők, utólagos reklamációt nem tudunk elfogadni!

+36 20 955 2666 Herczeg Kata

katahazabogacs@gmail.com

2. Általános Szerződési Feltételek

Általános szerződési feltételek

Szolgáltató adatai:

KATA HÁZA (szálláshely címe: 3412 Bogács, Tölgy utca 7. szálláshely-szolgáltató neve: HERCZEG KATALIN, szálláshely-szolgáltató székhelye és címe: 3412 Bogács, Tölgy utca 7. NTAK regisztrációs szám: MA 23064794, adószám: 43109865-1-33 )
Bankszámla adatok: ERSTE BANK Nyrt.
Név: Jakab-Herczeg Katalin
Bankszámlaszám: 11600006-00000006-10531156
Weboldal: www.katahaza.hu
E-mail: katahazabogacs@gmail.com
Telefonszám: +36 20 955 2666

1. Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) szabályozza a szolgáltató által 3412 Bogács, Tölgy utca 7. szám alatt üzemeltetett KATA HÁZA magánszálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó, a szolgáltató által nyújtott/közvetített szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.

2. Szerződő felek

2.1. Vendégnek az a természetes vagy jogi személy minősül, aki, illetve amely igénybe veszi a Szolgáltató által a Vendégházban elszállásolással kapcsolatban nyújtott szolgáltatásokat. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötése során a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) jár el, úgy szintén a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget. Ha a Közvetítőnek a képviseletre nincs felhatalmazása, maga felel a szerződésből eredő, a Vendéget terhelő kötelezettségek teljesítéséért.

3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

3.1. A Szerződés kizárólag a Vendég telefonon vagy írásban leadott ajánlatkérése alapján a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre. Ha a Szolgáltató visszaigazolása az ajánlatkérésben megjelölt feltételektől eltér, vagy az ajánlatkérés nem terjed ki minden a szerződés létrejöttéhez szükséges kérdésre, úgy a szerződés a felek között akkor jön létre, ha valamennyi lényeges, vagy bármelyik fél által lényegesnek tekintett kérdésben a felek írásban megegyeznek. A szerződés hatályossá azonban csak akkor válik, hogy a Vendég előleget fizetett a Szolgáltatónak. Ha a szerződés a Vendég fenti kötelezettségei teljesítése hiányában nem válik hatályossá, a Vendég a teljes megrendelt szolgáltatás díjának 30 %-át kitevő kötbért köteles fizetni a Szolgáltatónak.
3.2. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem hoz létre szerződést.
3.3. A szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen felhagy a szolgáltatás igénybe vételével az nem mentesíti a Vendéget a Szerződés szerinti ellenszolgáltatás alól. Ugyanakkor a Szolgáltató jogosult az igénybe nem vett szolgáltatást harmadik fél számra nyújtani.
3.5. A szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a szabad kapacitások függvényében, a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
3.6. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendég a személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően, a szolgáltatás igénybe vétele előtt igazolja. A Vendégházban bejelentés nélkül senki sem lakhat.
3.7. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez írásbeli megállapodás szükséges.

4. A szolgáltatás igénybevételének kezdete és vége (check-in és check-out)

4.1. A Vendégnek joga van a szolgáltatást a Szerződésben megjelölt kezdő nap 14.00 órától igénybe venni (Check-in).
4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem kezdi meg a szolgáltatás igénybe vételét a kezdő nap 20.00 órájáig, úgy joga van arra, hogy a szerződéstől elálljon, kivéve, ha a szerződés későbbi érkezési időpontot határoz meg.
4.3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, úgy a Szolgáltató csak a kezdő napot követő nap 10.00 órája után állhat el a szerződéstől.
4.4. A Szolgáltató fentiek szerinti elállása esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér mértéke a szolgáltatás teljes ellenértékének 50%-a.
4.5. A Vendég a szolgáltatást a záró nap 10.00 órájáig veheti igénybe, addig a Vendégházat el kell hagynia (Check-out).
4.6. A Vendégház foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosíthatja a fenti időpontok előtti, illetve utáni szolgáltatásokat.

5. A szolgáltatás igénybevételének meghosszabbítása

5.1. A szolgáltatás igénybe vételének meghosszabbításához a szabad kapacitások függvényében, a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
5.2. Amennyiben a Vendég a szolgáltatás igénybevételét a záró napon 11.30 óráig nem fejezi be, a vendégházat nem hagyja el, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szolgáltatásai ellenértékét minden további napra is kiszámlázni.

6. Árak

6.1. A szolgáltatás mindenkori ellenértéke (listaár) a Vendégház weboldalán elérhető.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett listaárait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. A már létrejött szerződésre a változás azonban nem hat ki, kivéve, ha a szolgáltatás listaárának változása jogszabályváltozás miatt következik be.
6.3. A listaárak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, ami a Vendéget az ellenértéken felül terheli. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Vendégre.
6.4. A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, extra szolgáltatásainak árait, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett weboldalon közzéteszi és rendszeresen frissíti.

7. Ajánlatok, kedvezmények

7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a vendégház weboldalán esetleg Facebook oldalán kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szerződéskötésre vonatkoznak.
7.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
7.3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.

8. Lemondási feltételek

8.1. A vendég foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szolgáltató felé az érkezés előtti 30. napig. Érkezés előtti 29-14. napig a foglalás értékének 50%-át Szolgáltató visszafizeti, érkezés előtti 14. naptól az érkezésig történt lemondás esetén nincsen mód a befizetett szállásdíj visszafizetésére.
8.2. A Vendégnek, a szabad helyek függvényében, az érkezés napját megelőző 14. napig lehetősége van 1 alkalommal díjmentesen módosítani foglalását. Ezzel együtt az esetlegesen felmerülő, eltérő foglalási időszakokból eredő díjkülönbözetet köteles megfizetni szolgáltató számára. Az érkezés napját megelőző 14. naptól módosításra nincs lehetőség, a módosítás csak új foglalás készítésével eszközölhető, az eredeti foglalás befizetett értékét Szolgáltatónak nem áll módjában visszafizetni (lásd a szerződés 8.1. pontja).

9. Fizetés módja, garancia

9.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazoláson.
9.2. A foglalás véglegesítéséhez Vendég a teljes végösszeg 50%-át, a díjbekérő e-mail megküldését követő 48 órán belül köteles banki átutalással megküldeni a Szolgáltató részére. Foglalást csak 48 óráig áll módunkban tartani, ezen időszak alatt foglalása a foglalási naptárban függő státuszba kerül. 48 óra múltán, amennyiben a foglalás ellenértéke nem érkezik be szolgáltató bankszámlájára, a foglalás automatikusan törlődik.
9.3. A vendég a foglalási díjon felüli, tartózkodás időtartamára számított teljes végösszeget érkezés előtt banki átutalással vagy a helyszínen készpénzben rendezheti. A banki átutaláshoz szükséges adatokat Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben küldi meg Vendég számára a foglalás után.
9.4. Az idegenforgalmi adó banki átutalással vagy a helyszínen, készpénzben is fizethető. Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben feltünteti az IFA díját is.

10. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

10.1. A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott ingatlant, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket.
b) Vendég a szálláshely házirendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba.
c) Vendég nem tartja be a szálláshely biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba.
d) Vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít. Önmagát ellátni nem képes vendég szintén nem veheti igénybe a szálláshely szolgáltatásait.
e) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés "vis maior" miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
10.2. A Szolgáltató fentiek szerinti felmondása esetén is azonban a szolgáltatási a teljes megrendelt szolgáltatás díjára tarthat igényt.

11. Szolgáltatások biztosítása

11.1. Amennyiben a szolgáltató saját hibájából – különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák – nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a vendéget írásban értesíteni, valamint részére haladéktalanul visszatéríteni a teljes befizetett összeget. Kártérítési kötelezettsége szolgáltatónak ebben az esetben nincs.
11.2. Amennyiben a Szolgáltató a 12.1. pont szerinti kötelezettségének eleget tenni nem tud, úgy a Szolgáltató csak a szolgáltatással fedezett díjra tarthat igényt.

12. A Vendég jogai

12.1. A szerződés értelmében a vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
12.2 Vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 24 órán belül kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.
12.3. Vendégnek érkezéskor jogában áll (és egyben kötelessége is) meggyőződni az adott körülményekről, hogy a szolgáltató által vállalt feltételei teljesülnek-e. Amennyiben valamilyen feltétel nem teljesül, úgy kérheti annak haladéktalan kijavítását, és ha ezt szolgáltató nem tudja, vagy nem akarja megtenni, akkor jogában áll a garancia érvényesítése, azaz a szállás elfoglalására és a teljes részvételi díj visszakérése.

13. A Vendég kötelezettsége és felelőssége

13.1. Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
13.2 Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és minden szükséges adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
13.3. Vendégnek kötelessége érkezéskor meggyőződni arról, hogy a körülmények, szolgáltatások megfelelnek-e a vállaltaknak. Vendég köteles erről nyilatkozni még ezt megelőzően, hogy szolgáltató az átadás után elhagyja a szálláshely területét. A szálláshely átvétele után, utólagos reklamációt ezzel kapcsolatban szolgáltató nem tud elfogadni.
13.4. Amennyiben bármilyen eszköz a tartózkodás alatt meghibásodik, úgy -amennyiben Vendég igényli annak javítását – Vendég köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltató felé és kérni annak javítását, utólagos reklamációt ezzel kapcsolatban Szolgáltató nem tud elfogadni.
13.5 Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved a Vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak. A házban található berendezések, eszközök állapota, működése és az egyéb értéktárgyak érkezéskor és távozáskor átnézésre kerülnek.
13.6. A Vendég köteles a Vendégház házirendjét betartani.
13.7. A Vendégek által a Vendégházba behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezéséhez, amelyek nem tartoznak a megszokott utazási eszközök közé, a Szolgáltató hozzájárulása szükséges.
13.8. A Vendégházban TILTÁS ellenére történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 25.000 HUF extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
13.9. A Vendég a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért teljes kártérítési felelősséggel tartozik. A Vendég egyetemlegesen felel azzal a károkozóval a kár megtérítéséért, aki a Vendég jogán, vagy érdekében tartózkodik a Vendégházban.

.14. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a vendég a megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének felszólításra sem tesz eleget, de a szálláshelyen megjelenik, Szolgáltatónak joga van a szolgáltatást megtagadni és a befizetett szállásdíjat az 8. pontban rögzített Lemondási feltételek szerint megtartani.

15. A Szolgáltató kötelezettségei

15.1.A Szolgáltató kötelezettsége a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
15.2. A szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a problémát kezelni.

16. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

16.1. A Vendég felelős ingóságai, értéktárgyai felügyeletért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vendég dolgainak elvesztéséért, megsérüléséért vagy megsemmisüléséért.
16.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
16.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a Vendégház területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
16.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
16.5. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

17. Titoktartás

17.1. A szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.

18. Vis major

18.1. Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, járvány stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A Szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák

19. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

19.1. A teljesítés helye az a hely, ahol a Vendégház található.
19.2. Valamennyi a szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság jogosult eljárni.
19.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyban Magyarország joghatósága és a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

20. Kiegészítő rendelkezések

20.1. A Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldal látogatásakor sem a felhasználó IP címét, sem más személyes adatot nem rögzít. A weblap látogatása során szabadon és név nélkül biztosított a keresés. A Szolgáltató a név nélküli internetes látogatást kizárólag statisztikai célokra használja fel, internetes megjelenése optimalizálására, a rendszer biztonságának növelésére, a rögzített adatok nem tartalmaznak semminemű személyes adatot.
20.2. A Szolgáltató a Felhasználókra vonatkozó valamennyi adatot és tényt bizalmasan kezel, azokat kizárólag saját kutatás, statisztika készítéséhez használja fel.
20.3. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az internetes keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került, korábbi oldalaiért. Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének kell gondoskodni.

21. Adatvédelmi nyilatkozat

21.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
21.2. A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, célra használja fel.
21.3. A szolgáltatás megrendelésével a Vendég elismeri, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal.

22. Vegyes rendelkezések

22.1. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalú nyilatkozattal módosítani. A módosítás azonban a már létrejött szerződésekre nem hat ki.

22.2. A Vendég elismeri, hogy az ÁSZF minden rendelkezését megismerte, azokat elfogadta, az általa feltett kérdésekre a Szolgáltató válaszolt.

3. Adatvédelmi tájékoztató

Adatvédelemi tájékoztató

(GDPR)

Vendégházunk elkötelezett vendégei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs, önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Vendégházunk a személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen nyilatkozatnak megfelelően kezeli. Az Adatvédelmi tájékoztató a weboldalon, valamint a Vendégházban papír alapon is elérhető.

Adatkezelési alapelvek összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletben (2016. április 27.), GDPR-ban foglaltakkal (természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról).

Jelen tájékoztató célja, hogy az érintettek megfelelő tájékoztatást kapjanak a személyes adataik kezeléséhez kapcsolódó egyes jogaikról és kötelezettségeikről. A tájékoztató alapján az érintettek számára megismerhetővé válnak a személyes adataik kezelésének körülményei.

Személyes adatot a Szálláshely kizárólag előre meghatározott célból az ahhoz szükséges ideig, a jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése érdekében kezel. A Szálláshely csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen és a cél elérésére alkalmas.

Alapfogalmak

Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve

– azonosítható természetes személy;

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele,valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;

Különleges adat: az egészségi állapotra vonatkozó személyes adat;

Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes

adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez;

Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;

Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása,megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése.

Adat továbbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;

Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;

Adat törlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;

Adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;

Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;

Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;

Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – adatok feldolgozását végzi;

Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;

Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.

Adatkezelés

Adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Adatkezelési tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmát, illetve kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásaival kapcsolatos adatkezelése megfelel a Szabályzat, a Tájékoztató és a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek, így különösen az alábbiaknak.

– Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, (a továbbiakban: GDPR)

VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:

– 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

– 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

– 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;

– 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól.

– 1990. évi törvény – a helyi adókról

– A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény;

– A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet;

– A személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet.

Tájékoztató hatálya az Adatkezelő szolgáltatásaival kapcsolatos, így a szálláshellyel kapcsolatos adatkezelésre terjed ki, mely magában foglalja az Adatkezelő honlapján (www.katahazabogacs.hu) történő adatkezelésről.

Tájékoztató elérhető, alábbi webhelyről: www.katahazabogacs.hu

Viza

https://vizainfo.hu/vendegek

TÁJÉKOZTATÁS

SZEMÉLYES ADATOK KÖTELEZŐ RÖGZÍTÉSÉRŐL

2021. szeptember 1-jét követően, a hatályos jogszabályok értelmében, a Magyarországon szálláshely-szolgáltatást igénybe vevők jogszabályban meghatározott személyes adatait a szálláshely-szolgáltató okmányolvasón keresztül szálláshelykezelő szoftverében rögzíti, és egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítja.

A szálláshely-szolgáltató – az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme érdekében, továbbá harmadik országbeli állampolgárok és a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek tartózkodására vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – bejelentkezéskor az igénybe vevő alábbi adatait rögzíti szálláshelykezelő szoftverében:

családi és utónevét;

születési családi és utónevét,

születési helyét;

születési idejét;

nemét;

állampolgárságát;

anyja születési családi és utónevét,

személyazonosító vagy úti okmány azonosító adatait;

harmadik országbeli állampolgár esetében* a vízum vagy tartózkodási engedély számát, a beutazás időpontját és helyét.

*harmadik országbeli állampolgár: a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény szerinti személyek.

A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az azonosításra alkalmas okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából bemutatja. Nem kell rögzíteni azt az adatot, amelyet az okmány nem tartalmaz. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. Jogszabályi elrendelés alapján a szálláshely-szolgáltató jogosult elkérni a vendég személyazonosító okmányát, a vendég pedig köteles azt bemutatni.

A szálláshely-szolgáltató az igénybe vevők adatait a tudomására jutást követő év utolsó napjáig kezeli a jogszabályban rögzített célból. Az aszimmetrikus titkosítással a törvény által meghatározott tárhelyen, vagyis a VIZA rendszerben tárolt adatokban a rendőrség a bűnüldözés, a bűnmegelőzés, valamint a közrend, a közbiztonság, az államhatár rendjének, az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme és a körözési eljárás lefolytatása érdekében keresést végezhet.

VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény;

A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet;

A személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet.

Adatkezelő: Herczeg Katalin

Székhelye: 3412 Bogács, Tölgy utca 7.

Telefonszám: +36 20 955 2666

E-mail cím: katahazabogacs@gmail.com

Web: : www.katahazabogacs.hu

Magánszálláshely-szolgáltatás igénybevétele

A szolgáltatások nyújtása körében az érintettel kapcsolatos minden adat kezelése önkéntes hozzájáruláson alapul, célja pedig a szolgáltatás nyújtásának biztosítása, illetve a kapcsolattartás. A jelen pontban foglalt személyes adatokat a Magánszálláshely a mindenkori adójogi és számviteli előírásoknak megfelelő ideig őrzi.

Foglalás

Az elektronikus levélben vagy telefonos foglalás esetén a Magánszálláshely az alábbi adatok rendelkezésre bocsátását kéri/kérheti a Vendégtől:

Családi és utónév; születési családi és utónév; születési hely és idő; neme; állampolgársága; anyja születési családi és utóneve; a személyazonosításra alkalmas okmány vagy útiokmány azonosító adatai. Személyek száma, gyermekek száma és életkora, útlevél (vízum) vagy szem. ig. szám, lakcím, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím.

A kötelezően megadandó adatok Vendég általi megadása a Magánszálláshely-szolgáltatás igénybevételének feltétele.

Adatok 3. féltől – szállásfoglalás, ajánlatkérés

A Szálláshely együtt dolgozik bizonyos Weblapokkal (pl. https://szallas.hu) Ajánlatkérés esetén a Szolgáltató a Felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján az ajánlatkéréssel egyidejűleg megkapja az Ajánlatkérő személyes adatait (név, e-mail cím, telefonszám, cím gyermekek száma és életkora, kisállattartásra vonatkozó adatok) és megjegyzését, valamint a választott fizetőeszközt. Szállásfoglalás esetén a Szolgáltató a Felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján továbbítja a foglaló Felhasználó személyes adatait (név, e-mail cím, telefonszám, kisállattartásra vonatkozó adatok) és megjegyzését, valamint egyéb foglalási adatait (kedvezmény, feláras szolgáltatás igénylése, választott fizetőeszköz, stb.) a Szálláshely felé a foglalás teljesítése céljából.

Adatkezelés időtartama

A Szolgáltató a Felhasználó által kezdeményezett ajánlatkéréssel kapcsolatos személyes adatokat az ajánlat elfogadása esetén foglalási adatként kezeli a továbbiakban, az ajánlat visszautasítása esetén pedig a Szálláshellyel való elszámolás érdekében az ajánlattal érintett időszakra vonatkozó pénzügyi elszámolásig kezeli. A Szolgáltató a Felhasználó által kezdeményezett szállásfoglalással elfogadott ajánlattal kapcsolatos személyes adatokat a számviteli és Partnerek felé fennálló kötelezettségek teljesítése érdekében a 2000. évi C. törvény 169.§-a alapján 8 évig, illetve az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben meghatározott elévülési ideig kezeli.

Kapcsolat

Lehetőség van arra, hogy e-mail útján bárki felvegye a kapcsolatot a Vendégházzal. Az üzeneteket a Magánszálláshely az adott kérés/kérdés megoldásáig/megválaszolásáig kezeli.

Adatbiztonság

A Magánszálláshely a személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat illetékteleneknek nem szolgáltatja ki. A személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés ellen. A személyes adatok technikai védelmének biztosítása érdekében – lehetősége szerint – minden biztonsági intézkedést megtesz.

Jogok és jogorvoslati lehetőségek

Tájékoztatás

A Magánszálláshely e-mail címére vagy az Adatkezelő címére ( Herczeg Katalin 3412 Bogács, Tölgy utca 7.) eljuttatott kérelmére, a kérelem benyújtásától számított legfeljebb 30 napon belül a Magánszálláshely tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről. A tájékoztatás esetleges megtagadása esetén a Magánszálláshely írásban közli az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadására mely törvény mely rendelkezése alapján került sor, és tájékoztatja az érintettet a jogorvoslati lehetőségekről.

Helyesbítés

Az Érintett bármikor kérheti Adatkezelőtől, hogy a személyes adatait helyesbítse, ha azok a valóságnak nem felelnek meg. Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az Adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot az Adatkezelő helyesbíti. Az Érintett írásban postai úton vagy e-mail üzenetben küldheti meg a helyesbítés iránti kérelmét az Adatkezelőhöz. A kérelemre történő helyesbítésre, az elintézési határidőre, valamint a jogorvoslati lehetőségre a tájékoztatás bekezdésben foglaltak irányadóak.

Törlés és zárolás, tiltakozás

A személyes adatok törlésére és zárolására, az adatkezelés elleni tiltakozás esetére az adatvédelmi törvényben foglaltak irányadóak.

Jogérvényesítés

Az érintett a jogainak megsértése esetén a szálláshely-szolgáltatás ellen bírósághoz fordulhat. A bírósági eljárásra az adatvédelmi törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályi előírások irányadók.

Egyéb rendelkezések

Magánszálláshely fenntartja a jogot a jelen Tájékoztató módosítására. A Magánszálláshely a honlapok látogatói, illetve a Vendégek által átadott adatok helyességéért felelősséget nem vállal.

Jogorvoslati lehetőségek

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi- és Információszabadság Hatósághoz fordulhat (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.,   honlap: www.naih.hu).